Послуги мережі УРАН
Сервіс відеоконференцій WebClass
Cервіс відеоконференцій WebClass ( webclass.uran.ua )
призначений для проведення через інтернет відеоконференцій (лекцій, вебинарів, обговорень тощо).
Сервіс безоплатно надається споживачам телекомуникаційних послуг мережі УРАН.
В решті випадків сервіс надається платно за окремим договором.
Кількість одночасних відеоконференцій |
Aбонплата, грн/міс |
Максимальна кількість користувачів в одній відеоконференції |
50 |
100 |
150 |
200 |
1 |
113 |
203 |
371 |
484 |
2 |
338 |
608 |
1114 |
1451 |
3 |
450 |
810 |
1485 |
1935 |
4 |
506 |
911 |
1671 |
2177 |
5 |
563 |
1013 |
1856 |
2419 |
6 |
619 |
1114 |
2042 |
2661 |
7 |
682 |
1227 |
2250 |
2932 |
8 |
794 |
1430 |
2621 |
3415 |
9 |
907 |
1632 |
2992 |
3899 |
10 |
969 |
1744 |
3196 |
4165 |
11 |
1059 |
1906 |
3493 |
4552 |
12 |
1149 |
2068 |
3790 |
4939 |
13 |
1227 |
2209 |
4050 |
5278 |
14 |
1306 |
2351 |
4310 |
5616 |
15 |
1385 |
2493 |
4570 |
5955 |
16 |
1464 |
2635 |
4830 |
6294 |
17 |
1531 |
2756 |
5053 |
6584 |
18 |
1599 |
2878 |
5275 |
6874 |
19 |
1666 |
2999 |
5498 |
7164 |
20 |
1734 |
3121 |
5721 |
7455 |
Всі тарифи надані в гривнях включно з ПДВ 20%.
Колектив Інституту магнетизму НАН та МОН України розробив
інструкцію
по використанню системи WebClass для адміністратора (ведучого) зустрічі,
яку люб’язно пропонує відвідувачам нашого сайту.
Загальні характеристики
Сервіс организовано на базі кластера з віртуальних машин у хмарі URAN з
можливістю нарощення ресурсів при зростанні потреб у користувачів.
Є два основних режими використання:
- онлайн-режим – інтерактивні відеоконференції;
- офлайн режим – перегляд записів з архіву проведених заходів.
Можливості сервісу:
- аудіо- та відеоконференції з багатьма користувачами, загальний та приватний чат
та обмін файлами;
- автоматичне перепідключення при виникненні збоїв у зв'язку;
- демонстрація роботи програм з робочого столу доповідача слухачам;
- завантаження та показ презентацій у стандартних форматах;
- навчальна дошка з віртуальною указкою;
- функції підйому руки і вираження емоцій іконками;
- функція запису лекції (доповіді, презентації) з можливістю повторного відтворення (активується
за окремим договором з резервуванням дискового простору з розрахунку 110-300 МБ/год запису).
Конференції, що проводяться, не обмежуються в часі.
Не має значення, чи учасники конференції є користувачами мережі УРАН чи ні.
В режимі, коли учасники конференції слухають доповідь, система нормально обслуговує
близько 20-25 учасників. Кількість учасників не обмежується, проте якщо їх число перевищує 30,
можливе погіршення якості сервісу у випадку одночасного проведення кількох конференцій на одному сервері.
Конференції можуть бути двох видів:
- відкриті (public) – учасником можна стати, знаючи час/дату і шлях
до конференції, що проводиться (наприклад, за посиланням на сайті), але не
знаючи пароля. Логін вимагається обов'язково - це ідентифікатор користувача при
зверненні один до одного;
- закриті (private)– учасником можна стати, знаючи час/дату, шлях до
до конференції, що проводиться, та пароль. Як правило, організатор конференцій розсилає
листи-запрошення на конференцію.
Ролі учасників конференції:
- Організатор – має доступ до адміністративного интерфейсу. Йго права
й обов'язки передбачають:
- Створювати нові конференції, видаляти свої старі.
- Призначати модераторів, змінювати та розповсюджувати пароль модератора
та учасника конференції.
- Розсилати листи-запрошення учасникам відеоконференції електронною поштою.
Він може користуватися як своїм списком розсилки листів, так и mail-сервером,
що вбудовано у сервіс відеоконференцій. В останньому випадку
листи-запрошення розсилаються автоматично і містять
всі необхідні дані (час/дату, шлях у вигляді URL, пароль).
- Стартувати й зупиняти свої конференції.
Організатор конференції автоматично отримує статус модератора при
під'єднанні до конференції з адміністративного интерфейсу.
- Модератор – має всі можливості слухача и доповідача. Зі
свого веб-інтерфейсу може здійснювати керування параметрами відеоконференції.
Будь-якого моменту змінює статус учасників слухач/доповідач. Модераторів на конференції може
бути декілька, для цього організатор конференції повинен повідомити їм усім пароль модератора.
- Слухач – це учасник конференції, який може слухати, писати в чаті,
спілкуватися
голосом та підключати свою веб-камеру, наближати окремі фрагменти, щоб краще
їх роздивитися,
привертати увагу підняттям руки (функція - підняти руку). Модератор може
відключати мікрофон слухача, позбавляючи його можливості брати участь в
загальній дискусії.
- Доповідач (ведучий) – має всі можливості слухача та, додатково,
може завантажувати різні матеріали для показу (наприклад, документ Word або PowerPoint),
керувати показом презентацій і демонструвати іншим учасникам роботу програм
на робочому столі свого комп'ютера. В будь-який момент часу доповідачем может
бути лише один учасник конференції. Доповідача призначає модератор. Сам модератор
автоматично отримує статус доповідача при пешому вході на конференцію. Позначка, що
показує, хто з учасників конференції в даний момент є доповідачем, видна всім учасникам.
Минімальні системні вимоги для учасників конференції:
Для підключення до сервісу учаснику достатньо мати:
- комп'ютер (рекомендується Dual-core CPU, 2ГБ ОЗУ) з будь-якою операційною системою,
що підтримує сучасні веб-браузери;
- доступ в інтернет;
- мікрофон;
- веб-камеру.
Вимоги до веб-браузера: підтримка WebRTC, встановлений Adobe Flash Player, додатково
для доповідача - Java (для демонстрації екрану). Рекомендовані браузери -
останні версії Google Chrome або Mozilla FireFox.
Вимоги до мережі: пропускна здатність приблизно 1 Мбіт/с на кожного
користувача, але величина залежить від
- якості відеопотоку: низьке 320x240 (0.25 Мбіт/c), середнє 640x480 (0.40 Мбіт/c), високе 1280x720(0.60 Мбіт/c);
- кількості учасників;
- чи використовуєсться паралельно чат та ін.
Приклад грубої оцінки потрібної пропускної здатності мережі клиента, що спілкується з 5 учасниками:
трафік out = 1 Мбітс/c, трафік in: = 5 Мбіт/c.
Як стати організатором відеоконференцій
Організатором відеоконференцій може стати представник від организації, що є споживачем послуг УРАН.
Представник организації реєструє свій обліковий запис на сервері
webclass.uran.ua і направляє
лист-заявку з проханням підвищити права його облікового запису до організатора конференцій в техничний
відділ УРАН на електронну адресу
Представник организації, реєстрируючись на сервері и направляючи свій лист-заявку,
може використовувати федеративний логін федерації PEANO.
Як створити відеоконференцію
Видеоконференція однократного використання
Організатор відеоконференцій повинен клікнути у правому верхньому кутку кнопку із зображенням шестерні,
пункт меню "Invite other people". У формі, що відкривається, якщо конференція передбачається
відкритою, слід установити галочку "public". Далі слід заповнити поля з назвою, датою
та учасниками (система підказує відомі поштові адреси учасників). Система автоматично розсилає
запрошення учасникам конференції.
Видеоконференція багатократного використання
Організатор конференцій повинен клікнути кнопку "Create a new space".
У формі, що відкривається, якщо конференція передбачається відкритою,
слід установити галочку "public". Далі слід заповнити поля: назва, ідентифікатор,
примітка і зберегти форму. У створеному робочому просторі ("space")
у закладці "Web Conference" нанатисканням кнопки "Invite other people" запускається форма,
аналогічна формі відеоконференції однократного використання, де слід заповнити поля з назвою, датою
і учасниками.
Конференцію можна повторити, змінивши відповідні поля.
Організатор конференцій може залишити створений робочий простір для повторного використання
однією й тою ж групою учасників або видалити його в закладці Admin, Other options, Disable this space.
Як стати учасником конференції
Майбутньому учаснику не потріно
попередньо реєструватися на сервері. Він отримує запрошення на участь у конференції по пошті
як посилання на веб-ресурс. В посиланні є вся необхідна інформація для приєднання
до конференції (адреса сервера та назва віртуальної кімнати). Участник повинен у
зазначений час клікнути по посиланню. Сервер запропонує
форму з двумя опціями:
1 I'm a member of this website (Email or username/Password),
2 I don't have an account, I will join this room as a guest (Your full name)
Якщо учасник вже має на сервері акаунт якогось типу (модератора, адміністратора
або слухача), то він вводить свої username/Password та отримує відповідні права і можливісти.
Якщо учасник не має акаунта, то він заповнює поле у формі «I don't have an account…», вносячи в нього своє повне
ім'я та назву организації, або ж псевдонім, за яким інші учасники будуть до нього звертатися.
Корисні посилання
Сервіс WebClass побудовано на базі платформи BigBlueButton:
http://bigbluebutton.org/
Overview of how to use BigBlueButton as a Moderator-Presenter:
https://www.youtube.com/watch?v=PHTZvbL1NT4
Те ж, з вбудованими російськмовними субтитрами:
https://www.youtube.com/watch?v=duBVsV1_keo
Overview of using BigBlueButton from a viewer (or student) perspective:
https://www.youtube.com/watch?v=LS2lttmPi6AA
|