| Послуги мережі УРАНСервіс відеоконференцій WebClassCервіс відеоконференцій WebClass ( webclass.uran.ua ) 
призначений для проведення через інтернет відеоконференцій (лекцій, вебинарів, обговорень тощо). Сервіс безоплатно надається споживачам телекомуникаційних послуг мережі УРАН. 
В решті випадків  сервіс надається платно за окремим договором. 
  
    | Кількість одночасних відеоконференцій
 | Aбонплата, грн/міс |  
    | Максимальна кількість користувачів в одній відеоконференції |  
    | 50 | 100 | 150 | 200 |  
    | 1 | 113 | 203 | 371 | 484 |  
    | 2 | 338 | 608 | 1114 | 1451 |  
    | 3 | 450 | 810 | 1485 | 1935 |  
    | 4 | 506 | 911 | 1671 | 2177 |  
    | 5 | 563 | 1013 | 1856 | 2419 |  
    | 6 | 619 | 1114 | 2042 | 2661 |  
    | 7 | 682 | 1227 | 2250 | 2932 |  
    | 8 | 794 | 1430 | 2621 | 3415 |  
    | 9 | 907 | 1632 | 2992 | 3899 |  
    | 10 | 969 | 1744 | 3196 | 4165 |  
    | 11 | 1059 | 1906 | 3493 | 4552 |  
    | 12 | 1149 | 2068 | 3790 | 4939 |  
    | 13 | 1227 | 2209 | 4050 | 5278 |  
    | 14 | 1306 | 2351 | 4310 | 5616 |  
    | 15 | 1385 | 2493 | 4570 | 5955 |  
    | 16 | 1464 | 2635 | 4830 | 6294 |  
    | 17 | 1531 | 2756 | 5053 | 6584 |  
    | 18 | 1599 | 2878 | 5275 | 6874 |  
    | 19 | 1666 | 2999 | 5498 | 7164 |  
    | 20 | 1734 | 3121 | 5721 | 7455 |  Всі тарифи надані в гривнях включно з ПДВ 20%. Колектив Інституту магнетизму НАН та МОН України розробив 
інструкцію 
по використанню системи WebClass для адміністратора (ведучого) зустрічі, 
яку люб’язно пропонує відвідувачам нашого сайту. Загальні характеристики
Сервіс организовано на базі кластера з віртуальних машин у хмарі URAN з 
можливістю нарощення ресурсів при зростанні потреб у користувачів.  Є два основних режими використання: 
   онлайн-режим – інтерактивні відеоконференції; офлайн режим – перегляд записів з архіву проведених заходів.  Можливості сервісу: 
   аудіо- та відеоконференції з багатьма користувачами, загальний та приватний чат 
   та обмін файлами; автоматичне перепідключення при виникненні збоїв у зв'язку;демонстрація роботи програм з робочого столу доповідача слухачам;завантаження та показ презентацій у стандартних форматах;навчальна дошка з віртуальною указкою;функції підйому руки і вираження емоцій іконками;функція запису лекції (доповіді, презентації) з можливістю повторного відтворення (активується 
   за окремим договором з резервуванням дискового простору з розрахунку 110-300 МБ/год запису). Конференції, що проводяться, не обмежуються в часі.
Не має значення, чи учасники конференції є користувачами мережі УРАН чи ні. В режимі, коли учасники конференції слухають доповідь, система нормально обслуговує 
близько 20-25 учасників. Кількість учасників не обмежується, проте якщо їх число перевищує 30, 
можливе погіршення якості сервісу у випадку одночасного проведення кількох конференцій на одному сервері. Конференції можуть бути двох видів: 
   відкриті (public) – учасником можна стати, знаючи час/дату і шлях 
   до конференції, що проводиться (наприклад, за посиланням на сайті), але не 
   знаючи пароля. Логін вимагається обов'язково - це ідентифікатор користувача при 
   зверненні один до одного;закриті (private)– учасником можна стати, знаючи час/дату, шлях до 
   до конференції, що проводиться, та пароль. Як правило, організатор конференцій розсилає 
   листи-запрошення на конференцію. Ролі учасників конференції:  
   Організатор – має  доступ до адміністративного интерфейсу. Йго права 
   й обов'язки передбачають:
   
      Організатор конференції автоматично отримує статус модератора при 
   під'єднанні до конференції з адміністративного интерфейсу.Створювати нові конференції, видаляти свої старі.Призначати модераторів, змінювати та розповсюджувати пароль модератора 
      та учасника конференції.Розсилати листи-запрошення учасникам відеоконференції електронною поштою. 
      Він може користуватися як своїм списком розсилки листів, так и mail-сервером, 
      що вбудовано у сервіс відеоконференцій. В останньому випадку 
      листи-запрошення розсилаються автоматично і містять 
      всі необхідні дані (час/дату, шлях у вигляді URL, пароль).Стартувати й зупиняти свої конференції. 
Модератор – має всі можливості слухача и доповідача. Зі 
   свого веб-інтерфейсу може здійснювати керування параметрами відеоконференції. 
   Будь-якого моменту змінює статус учасників слухач/доповідач. Модераторів на конференції може 
   бути декілька, для цього організатор конференції повинен повідомити їм усім пароль модератора.
Слухач – це учасник конференції, який може слухати, писати в чаті, 
   спілкуватися 
   голосом та підключати свою веб-камеру, наближати окремі фрагменти, щоб краще 
   їх роздивитися, 
   привертати увагу підняттям руки (функція - підняти руку). Модератор може 
   відключати мікрофон слухача, позбавляючи його можливості брати участь в 
   загальній дискусії.
Доповідач (ведучий) – має всі можливості слухача та, додатково, 
   може завантажувати різні матеріали для показу (наприклад, документ Word або PowerPoint), 
   керувати показом презентацій і демонструвати іншим учасникам роботу програм 
   на робочому столі свого комп'ютера. В будь-який момент часу доповідачем может 
   бути лише    один учасник конференції. Доповідача призначає модератор. Сам модератор 
   автоматично отримує статус доповідача при пешому вході на конференцію. Позначка, що 
   показує, хто з учасників конференції в даний момент є доповідачем, видна всім учасникам. Минімальні системні вимоги для учасників конференції:Для підключення до сервісу учаснику достатньо мати: 
   комп'ютер (рекомендується Dual-core CPU, 2ГБ ОЗУ) з будь-якою операційною системою, 
   що підтримує сучасні веб-браузери;доступ в інтернет;мікрофон;веб-камеру.  Вимоги до веб-браузера: підтримка WebRTC, встановлений Adobe Flash Player, додатково 
для доповідача - Java (для демонстрації екрану). Рекомендовані браузери - 
останні версії Google Chrome або Mozilla FireFox. Вимоги до мережі: пропускна здатність приблизно 1 Мбіт/с на кожного 
користувача, але величина залежить від 
   якості відеопотоку: низьке 320x240 (0.25 Мбіт/c), середнє 640x480 (0.40 Мбіт/c), високе 1280x720(0.60 Мбіт/c);кількості учасників; чи використовуєсться паралельно чат та ін.  Приклад грубої оцінки потрібної пропускної здатності мережі клиента, що спілкується з 5 учасниками:трафік out = 1 Мбітс/c, трафік in: = 5 Мбіт/c.
 Як стати організатором відеоконференційОрганізатором відеоконференцій може стати представник від организації, що є споживачем послуг УРАН. Представник организації реєструє свій обліковий запис на сервері 
webclass.uran.ua і направляє 
лист-заявку з проханням підвищити права його облікового запису до організатора конференцій в техничний 
відділ УРАН на електронну адресу  Представник организації, реєстрируючись на сервері и направляючи свій лист-заявку, 
може використовувати федеративний логін федерації PEANO. Як створити відеоконференціюВидеоконференція однократного використання Організатор відеоконференцій повинен клікнути у правому верхньому кутку кнопку із зображенням шестерні, 
пункт меню "Invite other people". У формі, що відкривається, якщо конференція передбачається 
відкритою, слід установити галочку "public". Далі слід заповнити поля з назвою, датою 
та учасниками (система підказує відомі поштові адреси учасників). Система автоматично розсилає 
запрошення учасникам конференції.  Видеоконференція багатократного використання Організатор конференцій повинен клікнути кнопку "Create a new space".  
У формі, що відкривається, якщо конференція передбачається відкритою, 
слід установити галочку "public". Далі слід заповнити поля: назва, ідентифікатор, 
примітка і зберегти форму. У створеному робочому просторі ("space") 
у закладці "Web Conference" нанатисканням кнопки "Invite other people" запускається форма, 
аналогічна формі відеоконференції однократного використання, де слід заповнити поля з назвою, датою 
і учасниками. Конференцію можна повторити, змінивши відповідні поля. Організатор конференцій може залишити створений робочий простір для повторного використання 
однією й тою ж групою учасників або видалити його в закладці Admin, Other options, Disable this space. Як стати учасником конференціїМайбутньому учаснику не потріно 
попередньо реєструватися на сервері. Він отримує запрошення на участь у конференції по пошті 
як посилання на веб-ресурс. В посиланні є вся необхідна інформація для приєднання 
до конференції (адреса сервера та назва віртуальної кімнати). Участник повинен у 
зазначений час клікнути по посиланню. Сервер запропонує 
форму з двумя опціями: 
   1 I'm a member of this website (Email or username/Password),2 I don't have an account, I will join this room as a guest (Your full name)
 Якщо учасник вже має на сервері акаунт якогось типу (модератора, адміністратора 
або слухача), то він вводить свої username/Password та отримує відповідні права і можливісти. Якщо учасник не має акаунта, то він заповнює поле у формі «I don't have an account…», вносячи в нього своє повне 
ім'я та назву организації, або ж псевдонім, за яким інші учасники будуть до нього звертатися. Корисні посиланняСервіс WebClass побудовано на базі платформи BigBlueButton:
http://bigbluebutton.org/ Overview of how to use BigBlueButton as a Moderator-Presenter:
https://www.youtube.com/watch?v=PHTZvbL1NT4Те ж, з вбудованими російськмовними субтитрами:
https://www.youtube.com/watch?v=duBVsV1_keo
 Overview of using BigBlueButton from a viewer (or student) perspective:
https://www.youtube.com/watch?v=LS2lttmPi6AA 
 |